Hogeschool van Amsterdam Next Level Learning
Beoordeel deze stelling in de De kwaliteitscan
Deze stelling is beoordeeld met Ik wil hier aandacht aan besteden Geen aandachtspunt op dit moment
Activeren
interactie interactie met leerstof

Ik stimuleer interactie met de lesstof en activeer de studenten met quizzes en discussie

Zowel het opnemen van vragen in teksten of video als het regelmatig confronteren van studenten met een test of discussie zijn vormen van activeren die voor meerdere doelen helpen:

  • Ten eerste maken ze herhaling en nieuwe lesstof meer actief in plaats van passief. Zo wordt de leeropbrengst verhoogd.
  • Ten tweede voorzien ze docenten en studenten van de mogelijkheid om de voortgang te volgen. Studenten kunnen onderzoeken hoe ze de stof begrijpen door vragen te beantwoorden in documenten of toetsjes, of door na te denken hoe eenvoudig of moeilijk ze een discussievraag ervaren. De docenten zien aan deze informatie of ze meer aandacht moeten besteden aan de lesstof of waar ze sneller doorheen moeten gaan.
  • Tenslotte geven toetsen of discussie met de hele klasroep de mogelijkheid aan studenten om als groep interactie aan te gaan en van elkaar te leren.
Deel dit materiaal via de mail

Deze website gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan. Je kunt meer lezen over het gebruik van deze cookies op deze pagina. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven op onze cookie verklaring.