Next Level Learning
Hogeschool van Amsterdam
Beoordeel deze stelling in de De kwaliteitscan
Deze stelling is beoordeeld met Ik wil hier aandacht aan besteden Geen aandachtspunt op dit moment
Delen
Teacher feedback Toegankelijkheid

In mijn feedback verwijs ik concreet naar het werk van de student en formuleer ik begrijpelijk met inline tekst, audio en/of video.

Feedback is een belangrijk onderdeel van het leerproces. Bij het geven van feedback is het belangrijk dat studenten hier betekenis aan kunnen geven. Op deze manier kunnen studenten hun overtuigingen en hun kennis bijstellen. Het doel van de feedback hierbij is belangrijk. Als feedback is gericht op de kwaliteit van het werk, het werkproces of de werkstrategieën dan wordt de aandacht meer op het leren gericht. Feedback op de persoon leidt juist weer af van het leerproces.

Stappenplan

Hoe schrijf je toegankelijke feedback?

Icoontjes van vormen feedback, namelijk gesproken, geschreven, opgenomen, groepsfeedback en audiofeedback

Kies een duidelijk vorm

Kies bij het geven van feedback voor een duidelijke vorm, zodat studenten hier ook sneller betekenis aan kunnen geven.

Icoontjes

Houd rekening met de persoonlijke omstandigheden van de student

Denk hierbij aan een eventuele functiebeperking, maar zorg er ook voor dat de concepten in jouw feedback al duidelijk zijn bij de student.

Audio icoon

De toon van je feedback

Daarnaast is de toon ook belangrijk: laat merken dat je respect heb voor het werk van studenten en daag tegelijkertijd de studenten uit om direct over de feedback na te denken.

Deel dit materiaal via de mail

Deze website gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan. Je kunt meer lezen over het gebruik van deze cookies op deze pagina. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven op onze cookie verklaring.