Next Level Learning
Hogeschool van Amsterdam
Beoordeel deze stelling in de De kwaliteitscan
Deze stelling is beoordeeld met Ik wil hier aandacht aan besteden Geen aandachtspunt op dit moment
Evalueren Students choice

Wanneer ik studenten toets en beoordeel, zowel formatief als summatief, doe ik dat volgens de afspraken die we als opleidingsteam gemaakt hebben.

Als opleidingsteam spreek je af, en leg je vast, hoe je de studenten begeleidt. Op consequente wijze bekijkt het team welke wijze van toetsing passend is bij welk vak en hoe de studenten beoordeeld worden. Idealiter leg je dat vast in beoordelingsformulieren of in een rubric. Dit alles deelt de opleiding met de studenten.

Vooral als een toets een onderdeel is van een integraal toetsprogramma is dit onvermijdelijk.

Tips & Tricks

Icoontjes van vormen feedback, namelijk gesproken, geschreven, opgenomen, groepsfeedback en audiofeedback

Diversiteit bij/aan toetsen

Zorg ervoor dat studenten op diverse manieren worden getoetst. In het onderwijs bestaat namelijk geen perfecte toetsmethodiek, maar wanneer toetsen op een bewuste manier worden gecombineerd, benader je de gewenste betrouwbaarheid.

Zorg ook voor een diversiteit aan beoordelaars, en evalueer de ontwikkeling van studenten  in een toetscommissie zodat de interbeoordelaarsbetrouwbaarheid wordt gewaarborgd.

Deel dit materiaal via de mail

Deze website gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan. Je kunt meer lezen over het gebruik van deze cookies op deze pagina. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven op onze cookie verklaring.