Next Level Learning
Hogeschool van Amsterdam
Beoordeel deze stelling in de De kwaliteitscan
Deze stelling is beoordeeld met Ik wil hier aandacht aan besteden Geen aandachtspunt op dit moment
Organiseren
Betekenisvolle titels structuur
Students choice

Ik maak duidelijke kopjes, titels en beschrijvingen als ik mijn course inricht. Ik zorg dat de student begrijpt waarover het gaat en wat de student moet doen.

In de kopjes van de indeling (modules) en de titels van de opdrachten en onderwijsinhoud geef je aan wat er te zien/horen/lezen is. In de beschrijving schrijf je wat je wilt dat de student er mee doet.

Hiermee kom je niet alleen tegemoet aan studenten die een document of activiteit kwijt zijn, maar ook aan studenten met een functiebeperking die al extra moeite moeten doen om het onderwijsmateriaal tot zich te nemen.

Een extra bijeenkomstigheid van duidelijk beschrijvingen, is dat de zoekbalk ook op termen in de beschrijvingen zoekt. Dit maakt jouw onderwijsobjecten dubbel zo makkelijk te vinden!

Externe verwijzingen

Kijk vooral even naar deze links

Titels met duidelijke namen