Next Level Learning
Hogeschool van Amsterdam
Beoordeel deze stelling in de De kwaliteitscan
Deze stelling is beoordeeld met Ik wil hier aandacht aan besteden Geen aandachtspunt op dit moment
Toegankelijkheid
Students choice

Ik bied naast de verplichte bronnen dezelfde inhoud ook op een andere manier gepresenteerd aan, zoals video/audio of afbeeldingen.

Je verrijkt digitale varianten van de literatuur met aanvullende verwijzingen naar internetbronnen, of (interactieve) media. Je komt zo tegemoet aan de behoefte van studenten met diverse achtergronden of gewoontes. Daarnaast kan het bewust toepassen van geluid, tekst en beeld ervoor zorgen dat de inhoud beter beklijft.

Gebruik recente bronnen en sluit aan bij de actualiteit. Hiermee geef je de relevantie van de theorie en de koppeling met de praktijk weer. Let wel op dat de rijkheid niet moet afleiden van de inhoud.

De veelvoudige intelligenties van Howard Gardner en de ervaring dat onderwijs via meerdere zintuigen of kanalen zou moeten worden aangeboden ligt hier aan ten grondslag. Een andere theorie is die van Mayer’s principes van multimedialeren: gebruik zijn twaalf evidence-informed principes om rijke bronnen te ontwikkelen.

Toepassingen in de DLO

Feedbackfruits en Padlet

Interactive Study Materials onder 'Existing Activities' in Brightspace

Feedbackfruits Interactive Video

Feedbackfruits biedt verschillende opties om bestaande studiematerialen interactief te maken. Denk aan (YouTube-)video’s en bestanden zoals PowerPoints en Word/PDF . Deze producten kun je verrijken met meerkeuzevragen of stellingen waar studenten op kunnen reageren. Je kan studenten ook uitdagen om zelf vragen en/of stellingen te plaatsen.

Icoontjes van vormen feedback, namelijk gesproken, geschreven, opgenomen, groepsfeedback en audiofeedback

Padlet

De Hogeschool van Amsterdam beschikt momenteel over een licentie voor Padlet: hva.padlet.org. Dit is een online ‘whiteboard’ waar studenten samen materiaal op kunnen delen. Daag je studenten eens uit om zelf rijke bronnen te verzamelen op een Padlet. Zie de onderstaande link voor instructies.